GESLOTEN
  • Ma-vrij (enkel telefonisch): 10u - 14u
  • Vanaf 15/06 terug open
  • 015 690 900
  • 03 291 17 15
  • info@hetreishuis.be

Informatie voor onze reizigers - CORONAVIRUS

Beste klant,
Beste reiziger,

Tijdens deze uitzonderlijke periode zijn wij genoodzaakt ons kantoor en shops tijdelijk te sluiten. Wij zijn wel telefonisch bereikbaar, elke weekdag tussen 10u00 en 12u00 en eveneens via mail: info@hetreishuis.be . Gelieve geen persoonlijk mailadres van onze medewerkers te gebruiken, daar niet iedereen op dit ogenblik aan het werk is en wij alles willen centraliseren om u beter en sneller van dienst te kunnen zijn.

Antwerpen/Mechelen: maandag tot vrijdag 10u00 tot 12u00 - 015/ 690 500, uitgezonderd feestdagen.
Mogen wij u wel vragen om ons enkel op te bellen indien u niet over een email beschikt of in noodgevallen. Wij werken namelijk in deze periode met een érg kleine personeelsbezetting.

Mogen wij u tot slot begrip vragen voor deze héél uitzonderlijke situatie. Wij hopen dat de situatie de volgende weken positief evolueert, maar ook wij moeten wachten op antwoorden van onze beroepsvereniging, van de overheid, FOD Buitenlandse zaken, de Nationale Veiligheidsraad en andere instanties. Ook op Europees niveau en wereldwijd is er volop overleg bezig, daar de landsgrenzen het vanzelfsprekend nog moeilijker maken. Ook wij hopen zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen. Elke update vermelden wij onmiddellijk hier op de website.

Hieronder vindt u alvast antwoorden op uw meest dringende vragen.

Blijf gezond!

Team Het Reishuis


Welke reizen zijn tot dusver geannuleerd?
Alle reizen met een vertrekdatum tot en met 25/06/20, ongeacht de bestemming.
Alle reizen naar Curaçao en Bonaire met een vertrekdatum tot 04/07/20.

Welke vakantiebestemmingen heeft Corendon geannuleerd met vertrekdata na 25 juni 2020?
Als gevolg van de maatregelen die door overheden zijn genomen vanwege het coronavirus heeft Corendon bepaalde vluchten en vakanties naar verschillende vakantiebestemmingen moeten annuleren. Wanneer dit een vlucht of vakantie is die u geboekt heeft, heeft de hoofdboeker van de reis hierover een brief van ons ontvangen met meer uitleg.

De volgende bestemmingen hebben wij helaas moeten annuleren:
  • Alle reizen naar Curaçao en Bonaire met een vertrekdatum tot 04/07/20.;
  • Alle reizen naar Spanje en Griekenland met een vertrekdatum tot 30/06/20;
  • Bali is geannuleerd tot en met 30 september 2020;
  • Tunesië met vertrek vanuit Amsterdam is geannuleerd tot en met 31 oktober 2020;
  • Macedonië is geannuleerd tot en met 31 oktober 2020.
  • Noord-Cyprus is geannuleerd tot en met 31 oktober 2020
  • Corfu met vertrek vanuit Brussel is geannuleerd tot en met 31 oktober 2020

Wat betekent het voor mij als mijn vakantie niet doorgaat?
Wij annuleren uw vakantie, vlucht of cruise maar u bent uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u aan ons heeft betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie. U hoeft niet meteen te beslissen voor welke nieuwe vakantie u kiest; u kunt hier rustig de tijd voor nemen. U kunt daarna zelf uw nieuwe vakantie of vlucht uitkiezen en boeken bij ons. U kunt kiezen uit ons gehele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, brengen we u de meerkosten in rekening. Wanneer de reissom van de nieuwe reis lager uitvalt, blijft het restbedrag op uw voucher staan. U kunt dit gebruiken voor een volgende reis. Wanneer er minder dan 10% aan tegoed overblijft, wordt dit bedrag van de voucher aan u terugbetaald.

Ik heb een vakantie geboekt met een vertrekdatum die valt na 25/06/2020; gaat mijn reis door?
We weten op dit moment nog niet of uw vakantie in juni door zal gaan. Wij hopen eind april hier meer informatie over te ontvangen. Van zodra de beslissing genomen is, ontvangt u van ons onmiddellijk een email; het is dus niet nodig om hierover contact met ons op te nemen.

Ik heb een vakantie geboekt met een vertrekdatum die valt na 25/06/2020; moet ik het restbedrag betalen?
Normaal gesproken betaalt u zes weken voor vertrek het restbedrag van uw vakantie. Tegelijkertijd is het nog onzeker of uw reis in de maand juni kan doorgaan. Dit is afhankelijk van de maatregelen die op dat moment in België gelden, maar ook op uw vakantiebestemming. Als u nu uw restbetaling zou doen, bestaat de mogelijkheid dat we u alleen kunnen terugbetalen in de vorm van een voucher als we onverhoopt uw reis toch zouden moeten annuleren. We begrijpen dat u onder deze omstandigheden uw restbetaling nu liever niet wilt voldoen. Daarom hebben we besloten dat we de termijn voor het betalen van het restbedrag bij vertrek in juni 2020 verkorten naar drie weken voor vertrek, in plaats van de reguliere zes weken.

Tot wanneer is het tegoed van mijn geannuleerde reis via de Corendon coronavoucher geldig?
Met het tegoed van uw geannuleerde reis kunt u tot uiterlijk één (1) jaar na uitgifte van de voucher een nieuwe boeking maken. De voucher geldt voor alle type vakanties en voor losse vluchten. De vertrekdatum van uw nieuwe vakantie moet uiterlijk plaatsvinden op 31 oktober 2021.

Wanneer ontvang ik de fysieke Corendon coronavoucher waarmee ik een nieuwe vakantie kan boeken?
Onze IT’ers zijn volop bezig met deze programmatie zodat wij u een coronavoucher kunnen bezorgen. Zodra dit klaar is, ontvangt u van ons een coronavoucher per mail. Beschikt u niet over een mailadres, dan zullen wij u uiteraard deze voucher overhandigen als u bij ons langskomt in één van onze shops (zodra de overheid beslist dat deze terug open mogen).

Wanneer spreken we van een negatief reisadvies?
Er is sprake van een negatief reisadvies wanneer FOD Buitenlandse Zaken code rood afgeeft voor een specifieke plaats of regio binnen een specifieke periode.

De constatering van coronabesmettingen resulteert niet automatisch in een negatief reisadvies. De overheid bekijkt per bestemming of het afreizen ernaar toe moet worden afgeraden om de kans op verdere besmetting te voorkomen.

Elke situatie is anders. Een negatief reisadvies kan slechts voor een (deel) van een stad of regio worden afgegeven. Ook is een reisadvies altijd maar van kracht voor een door de overheid vastgestelde periode.

Voor het actuele reisadvies kan u steeds terecht op de website van Buitenlandse Zaken.

Hoe zit het dan met verzekeringen en het coronavirus?
Hebt u via ons een verzekering geboekt dan bent u verzekerd bij Protections Travel Insurance. De situatie met betrekking tot het coronavirus is geen geldige reden om te annuleren conform de voorwaarden van deze verzekering.

Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar hun bijzondere voorwaarden.

Ik wil mijn vakantie annuleren
Uiteraard kan u steeds uw reis annuleren. De administratiekost van het Reishuis bedraagt uitzonderlijk slechts 15 euro per persoon, ongeacht de datum van boeking of annulatie. Maar opgelet deze kost wordt vermeerderd met de annulatiekost van Corendon, hier is het bedrag van de annulatiekost afhankelijk van de datum van boeking. Zie de bijzondere voorwaarden van Corendon.

Bijzondere voorwaarden Corendon, voor boekingen gemaakt vanaf 03/03/20

Bijzondere voorwaarden Corendon, voor boekingen gemaakt vanaf 01/01/20 tot 02/03/20

Bijzondere voorwaarden Corendon, voor boekingen gemaakt tot en met 31/12/19

Vragen hierover?

Contacteer ons

Interessante artikels

Onze reisconsulente Karen, die voor u al een vertrouwd gezicht zal zijn in Antwerpen, heeft in haar vrije tijd een heel interessant artikel geschreven ‘Op reis gaan met het vliegtuig na Covid-19#corona gaat nooit nog hetzelfde zijn. Wat wordt het nieuwe normaal?’

Een aanrader!

Vragen hierover?

Bij enige vragen mag u ons altijd contacteren, maar gezien de enorme drukte op dit moment verzoeken wij u vriendelijk geen telefonisch contact met ons op te nemen, omdat wij u op dit moment niet meer informatie kunnen geven dan bekend is.

Mogen wij u dan ook vragen om even geduld uit te oefenen. Van zodra wij meer informatie ontvangen, brengen we u uiteraard op de hoogte!